Projekt eTwinning – Multifriends Union
W tym roku szkolnym uczniowie klasy 2MH uczestniczyli w projekcie eTwinning. eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych.
Tytuł projektu to Multifriends Union. W przedsięwzięciu tym, oprócz naszej szkoły, wzięły udział szkoły ze Słowacji, Rumunii, Turcji i Włoch. Celem było porównanie różnych sposobów spędzania wolnego czasu przez nastolatków w 5 krajach, oraz zapoznanie się z instytucjami lub obiektami, które oferują możliwości rekreacji młodym ludziom.
Projekt składał się z kilku etapów.
Pierwszym z nich było spotkanie online nauczycieli reprezentujących szkoły biorące udział w projekcie. Jego celem było określenie planu działania i zasad współpracy.
Podczas kolejnego spotkania online uczniowie prezentowali swoje kraje, oraz sposoby spędzania wolnego czasu dostępnych dla młodych ludzi w tych krajach.
Poniżej znajdują się zdjęcia ze spotkania:
Kolejnym etapem było wybranie wspólnego logo projektu spośród propozycji wszystkich szkół uczestniczących w projekcie.
Oto projekty naszych uczennic:
I zwycięskie logo ze Słowacji:
Miłym akcentem było wysłanie sobie nawzajem kartek świątecznych, co oznaczało, że nasi uczniowie otrzymali kartki od swoich rówieśników ze Słowacji, Rumunii, Włoch i Turcji. Od uczniów z Turcji otrzymaliśmy przepiękne, ręcznie wykonane, imienne zakładki do książek.
Następny etap był trudniejszy i wymagał bardziej ścisłej współpracy. Zadaniem uczestników było opracowanie wspólnej mapki przedstawiającej obiekty, w których młodzi ludzie mogą spędzać wolny czas.
Oto fragmenty mapek przygotowanych w aplikacji Thinglink:
Poniżej znajduje się link do jednej z mapek, przygotowanej przez międzynarodową grupę.
Ostatni etap polegał na wspólnym stworzeniu gry planszowej, wykorzystującej wiadomości na temat różnych aspektów życia w pięciu projektowych państwach. Podsumowaniem było spotkanie online, które odbyło się 11 maja 2022, podczas którego uczniowie mieli możliwość wspólnego zagrania w gry, które były przygotowane w formacie online.
Oto jak prezentują się efekty pracy uczniów:
Według samych uczniów klasy 2MH, projekt był dla nich nowym, ciekawym doświadczeniem. Dał im możliwość komunikacji z rówieśnikami z innych państw europejskich, pozwolił im również rozwinąć kompetencje informatyczne.
Jako nauczyciel koordynujący projekt, serdecznie dziękuję uczniom klasy 2MH uczestniczącym w projekcie za zaangażowanie i poświęcony czas. Dla nas wszystkich była to nowa przygoda.