Grudzień ’70 oraz ’81 w Gdyni oczami p. Jerzego Miotke

W ramach obchodów rocznicy wypadków grudniowych z 1970 oraz 1981 roku uczniowie naszej szkoły spotkali się z Panem Jerzym Miotke. Były wiceprezydent Gdyni był aktywnym uczestnikiem wydarzeń z tamtych lat, dlatego też mogliśmy spotkać się z „żywą historią” i usłyszeć relację bezpośredniego świadka historii. 17 grudnia 1970 r. wojsko i milicja otworzyły ogień do robotników…

Katolik na Gdyńskiej Paradzie Niepodległości

W tym roku 11 listopada obchodzimy 105 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę po 123 latach niewoli. Jak co roku w Gdyni odbyła  się z tej okazji radosna parada, w której wzięli udział także przedstawiciele naszej szkoły. Przeszliśmy w radosnym pochodzie od Urzędu Miasta, ul. Świętojańską aż na Skwer Kościuszki. W ten sposób wyraziliśmy radość z…

Katolik do hymnu!

Podobnie jak w ubiegłych latach wspólnie odśpiewaliśmy hymn narodowy w ostatni dzień roboczy przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11. W tym roku odbyło się to dziś, czyli w piątek, 10 listopada. „Szkoła do hymnu” to kontynuacja akcji, która rozpoczęła się w 2018 r. Od początku cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli.…

Parada Niepodległości

Kolejny już raz świętowaliśmy w Gdyni urodziny Niepodległej. Po okresie pandemii pomaszerowaliśmy wreszcie ulicami Naszego Miasta dając świadectwo przywiązania do idei niepodległości. Katolika reprezentowali, przede wszystkim, uczniowie klas ósmych oraz pierwszej liceum, ale byli z nami także uczniowie innych klas wraz z rodzicami. Wszystkim serdecznie dziękujemy za obecność.

Szkoła do hymnu

Dziś o godzinie 11.11 nasi uczniowie, wraz z kadrą, uczestniczyli w akcji Szkoła do hymnu. Jest to kontynuacja wydarzenia, które rozpoczęło się w 2018 r. Od początku cieszy się ono ogromnym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli. Do akcji zawsze włączały się także placówki polonijne z całego świata.

Egzamin na kartę rowerową

14 czerwca odbyła się część praktyczna egzaminu na kartę rowerową. Kurs i egzamin poprowadził pan Tadeusz Brzeziński, któremu składamy serdeczne podziękowania. Po dwuletniej przerwie w organizacji kursu, spowodowanej pandemią, do egzaminu przystąpiło 68 osób. Wszyscy uczestnicy zdali, czego im serdecznie gratulujemy! ZOBACZ ZDJĘCIA

Rowerowy Maj w naszej szkole

Po przerwie, spowodowanej pandemią, w bieżącym roku wreszcie mogliśmy wziąć udział w akcji Rowerowy Maj. Jest to największa kampania w Polsce promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród uczniów szkół podstawowych oraz grona nauczycielskiego. Rowerowy Maj, poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji, popularyzuje rower jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych i zdrowych nawyków,…

Czytaj więcej

Uczniowie naszej szkoły odnoszą sukcesy w rugby

14 maja w Łodzi odbył się turniej finałowy II ligi kadetów w rugby. Nasi uczniowie Szymon Narajczyk z klasy 8b oraz Krzysztof Weronko z klasy 1MPH, wraz z drużyną RC Arka Gdynia, wygrali zawody i tym samym wywalczyli pierwsze miejsce w lidze kadetów. Serdecznie gratulujemy! W bieżącym sezonie naszym rugbystom pozostały jeszcze do rozegrania mecze…

Wycieczka klas 2 LO na ziemię chełmińską

27 kwietnia klasy 2 liceum udały się na jednodniową wycieczkę na ziemię chełmińską. Podczas wyprawy zwiedziliśmy Chełmno i Grudziądz. Dzięki lokalnym przewodnikom zobaczyliśmy m.in.: ratusz chełmiński, zbudowany w latach 1567-1572, należący do najpiękniejszych zabytków renesansu w Polsce, monumentalny, trzynawowy kościół gotycki pw. Wniebowzięcia NMP wybudowany w latach 1280-1320 z bogatym wystrojem wnętrz. Rynek z zabytkowymi kamieniczkami i…

Grupa humanistyczna w Muzeum II Wojny Światowej

15 marca grupa humanistyczna klasy 2 naszego liceum odwiedziła Muzeum II Wojny Światowej. Uczestniczyliśmy tam w zajęciach edukacyjnych połączonych z pokazem filmu „Kamienie na szaniec” w reżyserii Roberta Glińskiego. W ramach spotkania uczniowie zapoznali się także z sekcjami wystawy głównej Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, które poświęcono postawom młodych ludzi stawiających opór niemieckiemu okupantowi…

Bieg Tropem Wilczym z Naszym udziałem

Co roku, około 1 marca, odbywa się Bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych „Tropem Wilczym”. Od kliku lat przedstawiciele Naszaj szkoły biorą w nim udział. W bieżącym roku, X edycja biegu odbyła się w niedzielę 6 marca. Tym razem też Nas nie zabrakło. Cześć i Chwała Bohaterom!