AktualnościZ życia szkoły 2021/2022

Dnia 14.06.2022 roku odbyła się jednodniowa wycieczka do Grudziądza oraz Chełmna. Była to wycieczka klasy III P wraz z kilkoma uczniami z innych klas licealnych. Wszyscy wspólnie wyruszyliśmy o godz. 7:30 spod Kauflandu. Podróż nie trwała długo. Jako pierwsze miasto odwiedziliśmy Chełmno (miasto zakochanych). Na miejscu czekała już na nas przewodniczka. Opowiedziała dużo ciekawych oraz interesujących rzeczy na temat samego miasta, jak i zabytków. Zobaczyliśmy Ratusz chełmiński zbudowany w latach 1567-1572, kościół gotycki pw. Wniebowzięcia NMP wybudowany w latach 1280-1320, rynek z zabytkowymi kamieniczkami i spichlerzami, domy z XVII i XIX wieku, zachowane mury obronne z 17 basztami, gotycką bramę oraz ławeczkę zakochanych. Po czym nastąpił czas wolny. Następnie wszyscy udaliśmy się do autokaru i ruszyliśmy w podróż do Grudziądza. W mieście tym również czekał na nas przewodnik, w dodatku przebrany za krzyżaka. Udzielił sporą ilość ciekawostek.  Dzięki niemu zwiedziliśmy Stare Miasto, mury miejskie z XIV/XV wieku (m.in. Brama Wodna), zespół 26 spichlerzy z XII-XVII wieku, Górę Zamkową z pozostałościami zamku krzyżackiego, Barokowy Kościół Jezuicki i klasztor benedyktynek. Nastąpił krótki czas wolny po czym wstąpiliśmy na pyszne jedzonko do McDonalda a stamtąd udaliśmy się w podróż powrotną do Gdyni w godzinach wieczornych. Była to udana i świetna wycieczka.