W minionym tygodniu odbył się etap szkolny Olimpiady Wiedzy Ekologicznej.
Do zmagań przestąpiły trzy uczennice: Paulina Gruszczyńska, Dominika Dobrowolska i Zuzanna Depta i uzyskały zbliżone i wysokie wyniki (ok. progowe).
Problemy zaplanowane przez organizatorów do rozważenia to m.in. :
Co to jest myrmekofilia, albo jak inni wolą mirmekofilia? Dlaczego tukan jest rekordzistą wśród ptaków pod względem wielkości dzioba? Czemu my to służy? Czy wiesz jakie jezioro jest nazywane „Galapagos” ekosystemu wód słodkich”? Co można zrobić z osadami z biologicznych oczyszczalni ścieków? Czy to odpad czy biznes? Czym różnią się nozdrzaki od syren morskich? A może wcale nie różnią się? Czego w lesie jest więcej biomasy fauny czy edafonu? Co to jest drewno certyfikowane ? Jakie lasy dominują w Polsce? I jeszcze wiele innych ….
Do dalszych zmagań na poziomie okręgowym Olimpiady zakwalifikowała się Paulina Gruszczyńska (tu na fotografii przy swoim posterze przygotowanym jako wizualizacja pracy badawczej na Olimpiadę Biologiczną 2022, ale tematycznie związana ścisłe z ekologią, bo na temat „Zróżnicowanie florystycznego w rezerwacie „Beka” i potencjalne zagrożenia”.
W teście z etapu szkolnego Olimpiady Wiedzy Ekologicznej uzyskała 80% możliwych punktów i spełniła tym samym warunek klasyfikacyjny do etapu okręgowego Olimpiady Wiedzy Ekologicznej.
GRATULACJE !