AktualnościKatolickie Liceum OgólnokształcąceLiceum - wiadomościZ życia szkoły 2021/2022

W dniach 27-30 września maturzyści łapali ostatnie promyki słońca na wycieczce do Wrocławia. Przygotowania do wyjazdu rozpoczęliśmy w pierwszej klasie, czyli jesienią 2019 r. Niestety ze względu na pandemię musieliśmy plany wyjazdu odłożyć. Dopiero w klasie trzeciej udało się doprowadzić projekt do końca.

Do Wrocławia dojechaliśmy w późnych godzinach popołudniowych, ale zdążyliśmy odbyć krótki spacer do Hali Stulecia (wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO) i obejrzeć pokaz fontann multimedialnych. Następnego dnia wstaliśmy skoro świt i pojechaliśmy do obłędnych Błędnych Skał. Podziwialiśmy wspaniałe formy skalne będące efektem oddziaływania procesów zewnętrznych na piaskowce kredowe. Potem pojechaliśmy do Zamku Książ gdzie zwiedzaliśmy z przewodnikiem dawną siedzibę rodu Hochbergów. Ostatnim punktem tego dnia była Świdnica. Najpierw mogliśmy podziwiać Kościół Pokoju będący Pomnikiem Historii czyli jednym z najcenniejszych obiektów w Polsce, również wpisanym na listę UNESCO. Następnie udaliśmy się z lokalnym przewodnikiem do świdnickiej katedry – jednego z największych kościołów w Polsce, zaliczanego do Pereł Dolnego Śląska. Przy okazji usłyszeliśmy mnóstwo ciekawostek na temat historii miasta. Kolejnego dnia dogłębnie poznawaliśmy dzieje Wrocławia, od początków na Ostrowie Tumskimi poprzez kolejne wieki rozwoju miasta aż po działania zbrojne II wojny światowej. Penetrowanie zakamarków Starego Miasta umilało nam szukanie wrocławskich krasnali. Powojenną historię Polski przybliżyła nam wystawa w Centrum Historii Zajezdnia, po zwiedzaniu której ruszyliśmy w drogę do Częstochowy. Dzień zakończyliśmy Apelem Jasnogórskim w Kaplicy Cudownego Obrazu.

Perspektywa zbliżającej się matury spowodowała, że każdy z nas przyjechał na Jasną Górę z osobistymi intencjami, dlatego ostatni dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy mszą św. i odsłonięciem Obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Później mogliśmy podziwiać najważniejsze sanktuarium maryjne w naszym kraju. Obiekt ma ogromne znaczenie pod względem religijnym, historycznym, kulturowym i architektonicznym. Ostatnim punktem programu było Muzeum Historii Kolei na dworcu Częstochowa Stradom. Pełni wrażeń powróciliśmy do Gdyni żałując, że ten pierwszy wyjazd był jednocześnie ostatnim wspólnym wyjazdem w liceum.