W piątek 23 września klasa 1B liceum brała udział w warsztatach organizowanych przez inkubator przedsiębiorczości – Starter w Gdańsku. Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się, czym zajmuje się Starter oraz poznali Pana Bernarda Quanta, który dzięki Starterowi może spełniać swoje marzenia. Mieszkał on przez pół roku w Clipsterze – budynku, którego społeczność wspiera się w innowacyjności i rozwoju pomysłów. Wymyślił on Machinaroom – pokój zabaw, który ma być alternatywą dla coraz popularniejszych gier typu escape-rooms, wypełnionych logicznymi zagadkami. Machinaroom ma zapewnić rozrywkę głównie osobom lubiącym techniczne zadania. W takim pomieszczeniu jest sześć modułów, z których część elementów zostaje zdjęta przed rozpoczęciem zabawy. Goście mają do ułożenia takie przestrzenne puzzle, które nie tylko muszą do siebie pasować, ale też skutecznie działać jako mechanizm. Kolejne elementy trzeba łączyć sznurkami, gwoździami, ale też przedmiotami zupełnie abstrakcyjnymi, takimi jak auto ze szpikulcem na masce czy statek napędzamy powietrzem z wiatraka. Licealiści mieli możliwość „pobawienia się” jedną z takich maszyn. Klasie matematyczno–fizycznej spodobała się taka zabawa, w której trzeba było pobudzić szare komórki.
Następnie uczniowie, podzieleni na grupy, musieli wymyśleć własne produkty, których nie ma jeszcze na rynku. W taki sposób powstały: ODNS, MIHIDROID, Healhcase, Malicure oraz HTD. Co to za firmy? Zapraszamy do Sali G7, gdzie można bliżej przyjrzeć się naszym pomysłom.
Uczniowie pełni wrażeń wrócili do szkoły, marząc o kolejnych takich zajęciach.
ZOBACZ ZDJĘCIA