W dniach 11 – 14 maja uczniowie klasy 1A i 1B  Liceum Katolickiego wzięli udział w wycieczce po ziemi suwalskiej i wileńskiej.

Głównym miejscem pobytu był Augustów, z którego robiliśmy wypady  do pobliskich miejsc wartych zwiedzenia. Na trasie do Augustowa odwiedziliśmy zamek w Lidzbarku Warmińskim, Sankutuarium w św. Lipce oraz pozostałości hitlerowskich fortyfikacji w okolicy Mamerek.

Na ziemi suwalskiej zwiedzaliśmy Augustów, Klasztor Kamedułów w Wigrach oraz pruskie wiadukty z pierwszej połowy XX wieku w Stańczykach. Byliśmy także na punktach widokowych wokół jeziora Hańcza.

Trzeciego dnia z samego rana ruszyliśmy ku granicy Polsko – Litewskiej by w południe znaleźć się w Wilnie. Miasto  jest piękne o tej porze roku i choć mieliśmy niewiele czasu na jego dokładne zwiedzanie to udało nam się odwiedzić Kościół św.Piotra i Pawła, zobaczyć panoramę miasta ze wzgórza „Trzech Krzyży”. Sprawdziliśmy jak mieszkał Adam Mickiewicz, wysłuchaliśmy pięknych śpiewów chrześcijan obrządku prawosławnego w cerkwi św. Ducha, a na końec odwiedziliśmy Matkę Boską w Ostrej Bramie.

Po tradycyjnym litewskim posiłku pod wieczór udaliśmy się w kierunku Polskiej granicy i w sobotę wczesnym rankiem zakończyliśmy wycieczkę w Gdyni.