W niedzielę 17 maja 2015r. uczniowie klas III gimnazjum wraz z wychowawcami wyruszyli na wycieczkę „Śladami Jana Pawła II”.  Rankiem dotarliśmy do Wadowic, które przywitały nas piękną pogodą. Po wyśmienitym śniadaniu udaliśmy się na wadowicki rynek, aby wziąć udział we  Mszy Świętej pod przewodnictwem księdza infułata Jakuba Gila, wieńczącej Zlot Szkół im. Jana Pawła II odbywający się w rocznicę urodzin naszego Wielkiego Rodaka. W czasie Mszy Świętej uczniowie naszej szkoły przekazali przechodnią statuetkę prymatu za promowanie nauki Jana Pawła II, którą, jako szkoła, otrzymaliśmy w roku ubiegłym. Po uroczystościach przyszedł czas na skosztowanie słynnych wadowickich kremówek. Obowiązkowym punktem naszej wizyty w Wadowicach było zwiedzanie Domu rodzinnego Jana Pawła II. Zgromadzone tam pamiątki z czasów, gdy Karol Wojtyła był małym chłopcem i te z czasów, gdy pełnił posługę na Stolicy Piotrowej, przybliżyły nam jeszcze bardziej postać naszego Patrona, pozwoliły wczuć się w klimat tamtych miejsc i czasów.  Następnym celem naszej wycieczki była Kalwaria Zebrzydowska – Sanktuarium Pasyjno – Maryjne wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.  Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do Ośrodka Pielgrzymkowo – Rekolekcyjnego w Zakrzowie, który był naszym miejscem noclegowym w czasie wizyty w Małopolsce.  Kolejny dzień spędziliśmy w Krakowie. Na początek wysłuchaliśmy Mszy Świętej w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie – Łagiewnikach, a potem odwiedziliśmy Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Krakowie. Jest to miejsce, w którym  wielkość Jana Pawła II i Jego nauki widać na każdym kroku. Duże wrażenie wywarł na nas marmurowy ołtarz stojący pośrodku ośmiobocznego Kościoła Relikwii, w którym umieszczono  zamkniętą w szklanej szkatule ampułkę z krwią św. Jana Pawła II. Mogliśmy zobaczyć również płytę z grobu Jana Pawła II pochodzącą z Grot Watykańskich Bazyliki św. Piotra w Rzymie oraz umieszczony na niej  relikwiarz wykonany na wzór otwartego Ewangeliarza. Po Łagiewnikach przyszedł czas na krakowską dzielnicę Kazimierz, zwiedziliśmy synagogę, cmentarz żydowski, próbowaliśmy słynnych kazimierzowskich zapiekanek. Potem spacerek na Wawel, dotknięcie serca Dzwonu Zygmunta, wizyta w Katedrze wawelskiej, przejście pod Okno Papieskie i wysłuchanie hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Wieczorem integrowaliśmy się podczas wspólnego ogniska, były śpiewy, rozmowy i miła atmosfera. Ostatni dzień naszej wycieczki do miejsc bliskich naszemu Patronowi to wizyta w obozie koncentracyjnym Auschwitz. Była to dla nas wzruszająca lekcja historii, jakże prawdziwa i wymowna. Ostatnim celem naszej wędrówki była Częstochowa – o 21.00 wysłuchaliśmy Apelu Jasnogórskiego przed Cudownym Obrazem Matki Bożej na Jasnej Górze. Pełni wrażeń, wspomnień i refleksji w czwartkowy ranek  szczęśliwie wróciliśmy do Gdyni.