7 Luty 2019
7 lutego 2019

“Gdyby ludzki mózg był tak prosty, że moglibyśmy go zrozumieć, bylibyśmy wtedy tak głupi, że nie zrozumielibyśmy go i tak.” – to znane słowa Jostein’a Gaardera, norweskiego pisarza, autora książek filozoficznych. A jednak człowiek cały czas dąży do zdobycia wiedzy na temat tej najbardziej skomplikowanej “maszyny” naszego organizmu.  Mogli się o tym przekonać uczniowie II i III klasy liceum, którzy w lutym wzięli udział w warsztatach na Katedrze Fizjologii Zwierząt i Człowieka.
Nasze dociekania rozpoczęliśmy od małej powtórki na temat zjawisk elektrycznych powstających w mózgu: potencjał spoczynkowy i czynnościowy neuronu, potencjały synaptyczne. Podczas zajęć praktycznych w pracowni elektroencefalografii (EEG) poznawaliśmy charakterystyczne cechy sygnału EEG w stanie czuwania i w śnie. Przeprowadziliśmy również zapis czynności EEG w stanie czuwania w warunkach relaksu i koncentracji uwagi.
Po fizjologii przyszła pora na anatomię!!!  MÓZG POD LUPĄ I MIKROSKOPEM. Obserwowaliśmy preparaty przy użyciu atlasu mózgu szczura Paxinosa i Watsona oraz poznawaliśmy anatomię funkcjonalną mózgowia przy użyciu programu Human Brain Atlas 3D.

Zobacz zdjęcia >>